Tips om een goede title-tag te schrijven

Tips om een goede title-tag te schrijven

Een goede title-tag is één van de punten die gedaan moet worden om hoog in de zoekmachines als Bing en Google te kunnen scoren. Het grootste probleem wat wij dagelijks tegenkomen is dat veel mensen de title-tag niet kennen, niet weten wat ze hiermee moeten doen, of niet weten waarom de title-tag zo belangrijk is voor de zoekmachines.

De title-tag is de titel van een webpagina. Brosis.nl plaatst in sommige Site to Edit CMS sjablonen deze tag ook zichtbaar op de website als een H1 tag, maar vaak staat deze alleen boven in het tabblad je browser vermeld.

Als een zoekmachine jou website bezoekt, dan kijkt deze als eerste naar de title-tag. Afhankelijk wat er hier geplaatst is wordt de rest van de pagina beoordeeld.

Voorbeeld title-tag tabblad browser

Waar vul je de title-tag in

Als je de pagina zelf maakt in html of PHP, dan staat deze tussen <title> </title> in de head van de pagina.

Als je een CMS gebruikt zoals ons Site to Edit CMS, dan kun je deze per pagina opgeven bij Pagina titel.

Invoeren title-tag in ons Site to Edit CMS

Hoe ziet de bezoeker de title-tag in de zoekmachine

Voorbeeld title-tag Google

Voorbeeld title-tag in google

Voorbeeld Bing:

Voorbeeld title-tag in Bing

Ondanks dat wij alle gegevens in kunnen geven, behouden de zoekmachines zich het recht voor om zelf de title-tag aan te passen. Google heeft hier in het verleden het onderstaande over verklaard:

“In general, when we run across titles that appear to be sub-optimal, we may choose to rewrite them in the search results. This could happen when the titles are particularly short, shared across large parts of your site or appear to be mostly a collection of keywords. One thing you can do to help prevent this is to make sure that your titles and descriptions are relevant, unique and compelling, without being “stuffed” with too much boilerplate text across your site.”

8 tips voor een goede title-tag

  • Plaats belangrijkste trefwoorden vooraan in de title-tag.
  • Een goede title-tag is 512 pixels breed. Een goede website om de lengte te testen is deze.
  • Gebruik zoveel mogelijk kleine letters, hoofdletters zijn meer ruimte nodig namelijk.
  • Zorg dat de title-tag goed leesbaar is, hij is wel zichtbaar in de zoekresultaten en moet bezoekers overhalen om jou pagina te bezoeken.
  • Elke pagina op jou website moet een unieke title-tag hebben.
  • Meerdere malen hetzelfde trefwoord gebruiken in de title-tag heeft geen nut.
  • De title-tag moet vertellen waar de pagina overgaat.
  • Zorg voor een title-tag die mensen aanspreekt om er op te klikken. Denk eerst aan de gebruikers dan aan de zoekmachines.

Heb je aanvullingen, opmerkingen of wil je meer informatie over de title-tag of onze andere diensten? Neem dan gerust contact met ons op.

Ondanks de zorgvuldige samenstelling kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor onjuistheden en/of typefouten.

Waarom Brosis.nl

Ervaring sinds 1998 in het bouwen en hosten van internet sites en IT diensten.

Alles onder één dak

Bij Brosis.nl vindt u alle oplossingen voor uw website, IT en marketing.

 Persoonlijke service

U kunt rekenen op de beste support, de laatste kennis en inspiratie op het gebied van hosting, design en IT.

20 jaar ervaring

Brosis.nl heeft sinds 1998 ervaring in webdesign, hosting, reclame en IT diensten.