Je kent het wel, je bent op zoek naar een leuke bar, goed restaurant, een autogarage of een notaris en je gebruikt Google om je het juiste bedrijf te laten vinden.
Dus wat doen jouw potentiële klanten? Hoe vinden mensen jóuw organisatie? Juist. Via Google.
Je kunt Google Mijn Bedrijf zien als het digitale visitekaartje van je Bedrijf. Het is een unieke bedrijfspagina binnen het Google netwerk en helpt de vindbaarheid van je merk en bedrijf te verbeteren. In de zoekresultaten van Google en in Google Maps is je Google Mijn Bedrijf vermelding zichtbaar.
Over de redenen voor een vermelding in Google kunnen we kort zijn:
Mijn Bedrijf is een goede toevoeging op lokale SEO (lokale vindbaarheid). Niet alleen vergroot je je zichtbaarheid op het world wide web, je vergroot ook je kansen op leads en conversies. Mits je het op de juiste manier inzet.
Nog geen Google Mijn Bedrijf account? Een vermelding aanmaken voor jouw organisatie doe je al in een paar stappen:
Maak je vermelding compleet
Aangemeld en ingelogd? Vul dan je vermelding verder in. Denk hierbij aan:
Google mijn Bedrijf heeft een eigen app die je kunt downloaden in de App Store of Play Store. Met deze app ontvang je real-time notificaties wanneer iemand een vraag heeft gesteld aan jou of een beoordeling heeft achtergelaten. Daarnaast kun je gemakkelijk je vermelding aanpassen via je telefoon of de statistieken inzien.
Uit diverse onderzoeken blijkt dat 50% van de Nederlandse consumenten aankoopbeslissingen eerder maken op basis van online reviews dan op aanbevelingen van deskundigen. Google Reviews draagt bij aan de betrouwbaarheid en zichtbaarheid van je bedrijf, dus is het belangrijk om hierop in te haken.
Zorg er allereerst voor dat je recensies van tevreden klanten ontvangt. Hiervoor kun je een custom linkje aanmaken via de home-pagina van je Google Mijn Bedrijf vermelding.
Je kunt deze link delen op je website, in bedankmails, op de factuur of op social media.
Tip: Recensies ontvangen? Consumenten vinden bedrijven die reageren op reviews bijna 2x zo betrouwbaar als bedrijven die dat niet doen.
Heb je een aanbieding, organiseer je een evenement of een interessant artikel geschreven? Deel deze dan via de ‘post’ optie in je vermelding, onder de home-pagina.
Posts blijven zeven dagen zichtbaar, terwijl evenementen gepubliceerd zijn tot het heeft plaatsgevonden. Posts zorgen voor nog meer zichtbaarheid en verkeer naar je website.
Wil jij ook de lokale vindbaarheid van je organisatie verbeteren of meer weten over Google Mijn Bedrijf? Neem dan contact met ons op.